správná pozice chodidla

Postavení chodidla 👣. Chodidla mají velký vliv na správné fungování našeho pohybového aparátu🏃‍♂️. Nicméně moderní obuv a další faktory (nadváha, genetické dispozice) výrazně nepodporují správnou aktivaci chodidla. Nejčastějším problémem je plochá klenba a nadměrná pronace (více je zatížena vnitřní část chodidla). Tyto 2 deformace nám mohou způsobit:

  • bolest kolen
  • bolest kyčlí
  • bolest zad
  • zkrácení adduktorů (svaly na vnitřní straně stehna)
  • oslabení zevních rotátorů kyčle (malý a střední sval hýžďový), kde výsledkem jsou nohy do “X”

Řešením je správná aktivace svalů na lýtku (dlouhý ohýbač prstů – modře, dlouhý ohýbač palce – zeleně, zadní sval holení – žlutě), klenbě a někdy také ortopedické vložky do bot na míru dle tvaru chodidla.

Uvádím 2 jednoduché cviky, které pomohou ke správné aktivaci chodidla. Prvním z nich je cvik na supinaci chodidla s gumou a druhý je chůze po vnější hraně. Klíčem pro odstranění tohoto problému je také uvědomění si správného zatížení chodidla během každodenní chůze.

Trápí tě bolest kolen, nebo dalších partií na těle? Třeba to vše začíná v tvém chodidle 🤔.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *