jídelníček

Výživový plán (jídelníček) sestavuji na základě podkladů v dotazníku, který vyplníte při objednávce. Díky těmto údajům Vám sestavím jídelníček přesně na míru a to hned v několika variantách. Základem jsou zdravé a kvalitní potraviny a především jejich pestrost. Takže určitě nedostanete jednu variantu jídelníčku, kterou byste den co den opakovali. Jídelníček je sestaven na 1 měsíc a bude obsahovat několik denních variant a vždy 4 až 5 jídel během dne na základě Vašeho časového rozložení. Jednotlivá jídla budou obsahovat vyvážený poměr bílkovin, sacharidů a tuků. Do jídelníčku Vám také mohu zahrnout výživové doplňky jako protein, gainer, bcaa, multivitamin a další.

Součástí jídelníčku je také spoustu užitečných rad a doporučení, jak se správně stravovat, nebo kdy si např. můžete dovolit sníst nějakou tu “prasárnu” 😀 , aniž by Vám to např. při hubnutí uškodilo. V dotazníku je také možnost uvést potraviny, nebo typy jídel, které máte rádi a přejete si je zahrnout, nebo potraviny či typy jídel, které v jídelníčku naopak nechcete ani vidět.

Kdykoliv Vám nebude cokoliv jasné, nebo budete potřebovat pomoc s úpravou poslaného jídelníčku, tak napiště nebo volejte! Není to tedy tak, že dostanete jídelníček a nazdar. Dle Vašich potřeb a pocitů Vám vždy jídelníček rád upravím tak, aby vyhovoval přesně na míru. Sečteno a podtrženo, nabízím 3 typy výživového plánu:

  • redukční
  • objemový
  • udržovací

Redukční jídelníček má za úkol postupné snížení (redukci) podkožního tuku. Toho docílíme tím, že snížíme energetický příjem tak, aby byl vždy nižší než energetický výdej. Zde se jedná především o snížení množství sacharidů. Při dodržování redukčního jídelníčku je důležité, aby energetický příjem neklesl příliš nízko a nedošlo ke zpomalení metabolismu, jelikož tělo potřebuje vždy energii i pro samotné hubnutí. Rozhodně tedy neplatí, čím méně jím, tím více hubnu. Při takovémto stylu výživy ztratíte akorát potřebnou svalovou hmotu a navíc téměř žádný tuk nezredukujete. Rozhodně nedoporučuji různé diety (proteinová, sacharidová, ..), jelikož mají pouze krátkodobý účinek a pak nastává tzv. Jo-Jo efekt a vše se vrátí do původního stavu, ba naopak nějaké to kilo v podobě tuků i přibyde. Základem je tedy rovnoměrmě rozložená strava v podobě pravidelného stravování a optimálního rozložení makronutrientů v podobě bílkovin, sacharidů a tuků. Vždy je tedy lepší přidat energetický výdej navíc, nežli příliš omezit příjem. Správně nastavený jídelníček je vždy základem úspěchu při hubnutí. Nejlepší možností je kombinace se sportovním aktivitou, a proto doporučuji vždy kombinovat jídelníček spolu s tréninkovým plánem (viz výživový + tréninkový plán v jednom).

Hlavním cílem objemového jídelníčku je zajištění dostatečného příjmu energie pro růst a následnou regeneraci svalů. Díky tomu vytvoříme ideální anabolické podmínky pro svalový růst. Základem objemového jídelníčku je tedy jíst, jíst a jíst (samozřejmě zdravě). Zde tedy platí pravý opak než u redukčního jídelníčku. Energetický příjem musí být vždy vyšší než výdej. Nadbytečná energie slouží pro svaly jako tzv. “přidatné palivo” ve formě přebytečných sacharidů, přeměných díky inzulínu na glykogen, který se ukládají ve svalech a játrech. V případě energetické potřeby je glykogen přeměněn na glukózu (jednoduchý rychlý cukr = monosacharid) a připraven k využití ve svalech. Svaly mají poté více energie, mnohem rychleji regenerují a tím pádem jsou připraveny růst. Není to tedy o tom, že několikanásobně zvýšíme příjem bílkovin, které podporují růst svalů, ale je to hlavně o příjmu sacharidů. Pokud bychom ale dodržovali pouze objemový jídelníček bez adekvátního tréninku, dosáhneme efektu, že se přebytečná energie začne ukládat ve formě tukových zásob, což úplně nechceme. Během dodržování objemového jídelníčku se však s nabráním menšího množství tuku navíc počítá.

Posledním typem jídelníčku je udržovací výživový plán. Princip je zde jednoduchý a to udržovat přibližně stejný energetický výdej jako příjem. Tím zajistíme, že nebudeme ani hubnout, ale ani přibírat na váze. Je to tedy nejejdnodušší forma stravování.

Příklad denního zdravého jídelníčku.

proteinové palačinky oběd odpolední svačina večeře celý den

Cena základního výživového plánu: 1 200 Kč

*Základní výživový plán je tvořen 8 variantami (5 variant na všední dny a 3 varianty na víkendy). Každá varianta je odlišná a narozdíl od komplexního výživového planu obsahuje pevný počet jídel za den a to 3, 4 nebo 5.

Cena komplexního výživového plánu: 2 500 Kč

*Komplexní výživový plán je tvořen třemi výživovými plány (každý po osmi variantách). První výživový plán se skládá z pěti jídel každý den (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře). Druhý ze čtyř jídel každý den (snídaně, oběd, svačina, večeře) a třetí ze tří jídel každý den (snídaně, oběd, večeře). Energetická hodnota je stejná, avšak plány se liší počtem jídel za den. V případě, že nestíháte za celý den si dát 5 jídel, tak využijete variantu se čtyřmi nebo třemi jídly. Všechny varianty jsou kompatibilní (tzn. že: v pondělí můžete zvolit variantu s pěti jídly, ale v úterý variantu se čtyřmi jídly nebo třemi jídly o stejné energetické hodnotě). Každý den si volíte dle toho, jak moc času na jídlo máte, či ne.