strečink horního trapézu

Jak protáhnout trapézový sval? 🤔 Trapézový sval (“trapézy”) se skládají za 3 části. Horní část, střední část a spodní část. Pro většinu populace je to pouze ta horní část a zbytek nic. Střední a spodní část patří do skupin svalů, které bychom měli především posilovat, protože nám dopomohou ke vzpřímené pozici hrudníku a fixaci ramen a lopatek. O nich třeba někdy jindy.

Horní část (modře) patří do skupin zkracovaných svalů a pro funkčnost těla nemá téměř žádný význam. Má výraznou tendenci se zkracovat a způsobuje tzv. elevaci ramen (ramena vysunutá nahoru) a při extrémním zkrácení a ztuhlosti i bolesti krční páteře a hlavy. Právě proto je potřeba horní trapéz pravidelně protahovat 👆⚠️.

Stačí 1 jednoduchý cvik uvedený v příspěvku. Základem je správná fixace ramena dozadu a dolů u strany, na které sval protahujeme a lepší procítění dosáhneme, když paži vytočíme dlaní ven. Dále zastrčíme bradu a provedeme úklon krční páteře za pomocí ruky a protahujeme. Může využít i tzv. postizometrickou relaxaci 😁. Cvik je jednoduchý a je vhodné ho provést i několikrát denně, třeba když se nudíme v práci u 🖥️.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *