čtyřhranný sval bederní

Čtyřhranný sval bederní, aneb proč máme ztuhlá bedra 🤔, která se projevují nedostatečnou mobilitou bederní páteře. Většinu populace, především tu část, která během dne sedí, trápí ztuhlá bedra. Tento problém není převážně způsoben vzpřimovači páteře, ale především zkráceným čtyřhranným svalem bederním (m. quadratus lumborum). Zjednodušeně: sval začíná na pánvi a bederních obratlích a upíná se na jednom z žeber. Jak poznáme, že je sval zkrácený? Vizuálně to poznáme jednoduše. Když se v sedě předkloníme vpřed a zároveň do strany, tak v ideálním případě by páteř měla být zakulacena jako část kruhu. Pokud je bederní část výrazně rovná, tak je čtyřhranný sval bederní zkrácen. Společně s ním jsou často také zkrácené i bederní vzpřimovače a šikmé břišní svaly. Velmi často se k této dysbalanci pojí i zkrácená zadní strana stehen a problém špatného postavení pánve je na světě 🤦‍♂️.

V ukázce uvádím 2 jednoduché cviky🧘‍♂️ na protažení této partie. Nejlepší úhel pro protažení svalu je rotace páteře 45 stupňů vzhledem k postavení pánve. Přímý předklon je na protažení vzpřimovačů a úklon do strany zase na šikmé břišní svaly. Takže zvolíme něco mezi tím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *